اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

محمد بن راشد در حضور حمدان بن محمد با جمعی از شخصیت‌های برجسته کشور، صاحبین کسب و کار، مسئولان نهادها و دایره‌های دولتی دیدار کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس دولت و رئیس مجلس وزراء و حاکم دبی، در حضور شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولی عهد دبی و نائب رئیس مجلس وزراء و وزیر دفاع، جمعی از شخصیت‌های برجسته کشور، رجال کسب و کار و مسئولان ارشد نهادها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی، همچنین مدیران اجرایی برخی از مؤسسات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را در مجلس المضیف در دار الاتحاد دبی ملاقات کرد. این دیدار در چارچوب مجلس هفتگی ایشان برگزار شد.

در این ملاقات، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بر اهمیت همکاری تمامی اقشار جامعه برای پیشبرد توسعه جامع در امارات و تقویت رهبری امارات در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد و بر لزوم استمرار در تحقق موفقیت‌ها و دستاوردها در عرصه‌های مختلف تأکید نمود. ایشان گفت که تقویت شراکت مؤثر بین بخش‌های عمومی و خصوصی و هماهنگی بین تلاش‌های آن‌ها، پایه‌ای اساسی برای ادامه دستاوردها و غلبه بر هرگونه موانع و تحقق اهداف مشترک است تا آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده تضمین شود.

ایشان همچنین افزود که دبی به سرعت در حال تحقق اهداف بلندپروازانه برنامه اقتصادی D33 است، به‌ویژه برای تثبیت جایگاه این امارت به عنوان یکی از سه شهر اقتصادی برتر جهان و افزایش رقابت‌پذیری بخش کسب و کار در دبی، با هدف تبدیل آن به سریع‌ترین و جذاب‌ترین بازار، از طریق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پیشرفته خود تا دبی همچنان به عنوان مقصدی محبوب برای گردشگری، سرمایه‌گذاری و تجارت با بالاترین استانداردهای جهانی باقی بماند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم گفت: “هدف ما تثبیت جایگاه دبی به عنوان نمونه‌ای منحصر به فرد برای آینده‌ای روشن و مقصد اصلی سرمایه‌گذاری در سطح جهانی و منطقه‌ای و بازیگری مهم در زمینه اقتصاد دیجیتال و اجرای پروژه‌هایی است که اهداف استراتژیک توسعه در امارت را در مرحله آینده محقق کند. چشم‌انداز بلندپروازانه دبی بر اساس همکاری بین بخش‌های عمومی و خصوصی است تا به تحقق آرزوهایش برای آینده‌ای روشن کمک کند، با توجه به تعهد ما به تداوم تقویت توسعه پایدار و نوآوری در تمامی زمینه‌ها. ما به ادامه توانمندسازی بخش خصوصی از طریق فراهم کردن محیط کار جذاب و ارائه حمایت لازم برای پروژه‌های نوآورانه ادامه خواهیم داد تا دبی به مرکز جهانی نوآوری و فناوری‌های مدرن تبدیل شود.”

در این دیدار، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به بحث و گفت‌وگو با حاضران درباره موضوعات مختلف مرتبط با توسعه جامع و پایدار در دبی و همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای دیدگاه‌ها و آرزوهای بزرگ امارات و دبی پرداخت و از تلاش‌ها و ایده‌هایی که به خدمت به وطن و تحقق منافع شهروندان کمک می‌کند، قدردانی کرد. ایشان بر لزوم ادامه تحقق نرخ‌های رشد پایدار که قادر به همگامی با تغییرات جهانی با بالاترین درجه انعطاف‌پذیری و کارایی هستند، تأکید کرد.

در این جلسه، شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، نائب دوم حاکم دبی، و شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس هیئت دبی برای هوانوردی مدنی و رئیس مؤسسه فرودگاه‌های دبی، و همچنین شیخ حشر بن مکتوم بن جمعه آل مکتوم، رئیس مؤسسه دبی برای رسانه‌ها و تعدادی از شیخ‌ها و وزرا و مسئولان ارشد حضور داشتند.

در حاشیه این دیدار هفتگی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و حاضران به سخنرانی معالی عمر سلطان العلماء، وزیر دولت برای هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال و کاربردهای کار از راه دور، با عنوان “امارات و هوش مصنوعی… سفری به سوی قرن” گوش دادند. در این سخنرانی، تاریخ توسعه فناوری‌ها و ارتباط آن‌ها با بشر، ظهور ایده هوش مصنوعی در میانه قرن بیستم و تحولات مستمر آن به عنوان نیرویی اصلی در شکل‌دهی به دنیای مدرن در تمامی بخش‌های حیاتی بررسی شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا